• Ako hrať RPG?

Pokiaľ máš záujem o registráciu a ešte si nikdy nemal/-a tú česť s RPG, je pre Teba tento článok prakticky povinným čítaním. Na to, aby si totiž mohol/-a vstúpiť do brán ELEMENTA a zažiť svoje fantastické dobrodružstvo, musíš sa naučiť, ako také písanie v RPG vyzerá a čomu sa vyhnúť, ak s nami chceš ostať čo najdhlšie.

Nemaj strach, vyzerá to omnoho zložitejšie, ako to v skutočnosti je. Ešte som sa nestretla s niekým, kto by to nezvládol (a to hovorím aj o ďeťoch. Tých malých). Pokiaľ predsa po prečítaní potrebuješ poradiť, neváhaj ma kontaktovať na howrse (Amber Girl) alebo vo Fóre → Hra.

Zdroj textov: internet

 

• Ako to funguje?

Hrať RPG nie je ťažké, je len nutné zapojiť trochu fantázie. Od klasického chatovania sa odlišuje len tým, že medzi hviezdičky píšete, čo robíte. Píšete v tretej osobe prítomného času.

Napríklad. *Vojde do záhrady a poobzerá sa*

Môžete to spojiť aj s hovorenou rečou.

Napr. *Vojde do záhrady a zamáva svojej kamarátke* Ahoj, ako sa máš?

• Dôležité:

- medzi hviezdičky píšte činnosť, ktorú vykonávate

- hovorenú reč píšete normálne, ako ste zvyknutí

- ak si niečo vaša postava myslí, píšete to tiež do hviezdičiek (napr. *myslel si, že dážď len tak neprestane*)

- veta, ktorá je adresovaná iba niektorému hráčovi, je považovaná za šepkanie (funkcia v chatíku vedľa boxu, do ktorého píšete - môžete si vybrať hráča, ktorému vetu adresujete a tá bude vyznačená kurzívou. Ak hráča oslovíte inak ako týmto spôsobom, bude to pokladané za to, že ho oslovujete nahlas). Pamätajte, že ak hráčovi niečo šepkáte, môže to počuť IBA on, nik druhí.

 

• Vaša postava

V hre odlišujeme HRÁČA - to ste vy. A POSTAVU - to je vaša postava. Pekne vysvetlené, že? :D

Na profile HRÁČA nájdete všetky vaše údaje (nick, dátum registrácie, oznámenia, hviezdičky aktivty, atď.), na profile postavy zas informácie o nej (vzhľad, povaha, životopis...).

Povaha postavy napovie o postave snáď najviac. Každá postava tak ako každý človek v reálnom svete má svoje správanie, ktoré sa prejavuje pri všetkých činnostiach a rozhovoroch. Je veľmi dôležité si povahu postavy dôkladne rozmyslieť, ale nemala by byť úplne odlišná od tej vašej vlastnej, pretože nikto, ani ten najdokonalejší hráč RPG nedokáže úplne potlačiť svoje povahové črty vo vypätých situáciách (napríklad ak ho niekto nehnevá). Taktiež nezabúdajte na to, že aj postava má mať negatívne vlastnosti, nielen pozitívne. :)

 

• Časté chyby v RPG alebo čo nemáte robiť (naozaj nikdy, nikdy, nikdy, nikdy, nikdy)

1. Mary Sue / Gary Stue: Výraz „Mary Sue“ pochádza z oblasti fanfiction. Medzi ostatnými postavami zvykne byť nenávidená a jej prítomnosť pri ich rpg neželaná a to z nasledujúcich príčin:

• Mary Sue sa často stáva romantickým predmetom záujmu hlavnej postavy, vždy bojuje a všetky boje vyhráva. Potom môže ale nemusí hrdinsky umrieť v náručí svojho milovaného (hlavnej postavy). A to všetko bez toho, aby si zničila účes, zlomila necht, zaprášila šaty alebo urobila čokoľvek zle. Takto je navždy zvečnená ako perfektná postava v príbehu.

• Mary Sue si myslí, že celý svet RPG sa točí okolo nej a ostatné postavy sú tu len od toho, aby sa jej podriaďovali.

• Mary Sue má potrebu stále prevyšovať a predstihnúť ostatných, aby ju obdivovali.

• Musí byť najmocnejšia, najinteligentnejšia, najvtipnejšia, najbezchybnejšia, najkrajšia a naj sexi postava, ktorá bola kedy vytvorená pre svet RPG.

• Nikdy nekoná nesprávne. Ak je „zahnaná do kúta“, alebo sa ocitne v nebezpečnej situácii, ktorá by mohla pred ostatnými pokaziť jej perfektný charakter, z ničoho nič roleplay zastaví, aby sa z nej mohla vytiahnuť, zmeniť tému a vyhnúť sa tak konfrontácii. Nakoniec sa snaží z tejto situácie vyjsť ako víťaz.

Na to aby ste takto nehrali, si uvedomte jedno: nie ste najdokonalejší, najsilnejší, najkrajší a najmúdrejší (naj ...) na svete.

 

2. Každá RPG postava tak ako aj každý človek v reále má raz náladu lepšiu, inokedy horšiu. Nikto nie je stále usmiaty alebo naopak stále v ťažkej depresii. Správanie vašej RPG postavy a jej nálada väčšinou odzrkadľuje vaše pocity, nutné je ale si uvedomiť, že toto nie je miesto, kde by ste si mali vybíjať frustráciu alebo sem chodiť stále v depresii a prenášať ju aj na iných.

 

3. Nesnažte sa na seba za každú cenu upútať pozornosť, či už tým, že si spôsobíte zranenia alebo budete na seba za každú cenu upozorňovať inak. Radšej si hľadajte priateľov iným spôsobom, je to určite lepšie ako iných ľudí obťažovať tým, že vám budú musieť pomáhať, pretože sa zraníte.

 

4. Nezasahujte do RPG iných ľudí ak je rozbehnuté a vaša prítomnosť by mohla pôsobiť len rušivo. Radšej sa zdržte a len ho sledujte. Nezasahujte do vecí, ktoré sa vás netýkajú. Ani na ulici neprídete k páru riešiacemu svoj problém a nezačnete zasahovať. Preto to nerobte ani tu.

 

5. Nehrajte RPG za iných ľudí. Ovládať môžete len svoju postavu. Dajte ľuďom pri RPG šancu reagovať.

ukážka: Peter píše:* po zlom dni smutne kráča a pozerá do zeme, snaží sa byť neviditeľným no akosi mu to nejde. O pár sekúnd doňho vrazila Nataly. Keďže videl, že to neurobila naschvál , nezačal hneď vyvádzať. Len sa na ňu usmial a bol rád, že ona mu úsmev opätovala. Potom sa mu len prihovorila jemným hlasom* Prepáč* a odchádza*

RPG slúži nato aby ste hrali spoločne a nie sami typu toho, že rovno aj píšete to, čo ten druhý robí. V skutočnosti totiž Nataly nechcela vôbec vraziť do Petra.

 

6. Metagaming: Ako účastník RPG máte prístup ku všetkým informáciám o ostatných postavách (z ich profilov, z ich roleplay). Všetko si to môžete prečítať a teda o tom viete VY. Vaša postava to však nevie! Metagaming vznikne, keď vy dáte svojej postave informácie, ktoré by za bežných okolností určite nevedela. Pokiaľ druhá postava iba píše, čo si myslí a nevysloví to (napr. *myslí si, že by bolo dobré, ak by začalo pršať*), vaša postava jej na to nemôže nič povedať. 

 

7. Priveľká dráma: Dráma je to, čo robí naše postavy (a roleplay všeobecne) zaujímavými. No to, čo ich robí nezaujímavými (alebo horšie, smiešnymi a trápnymi) je, ak sa snažia vyvolať drámu nesprávnym spôsobom. Je to fakt, obzvlášť v situáciách, ktoré sa pokladajú za vážne či chúlostivé.

Ukážka priveľkej drámy (kde spadá aj preháňanie): Hiro píše: *po prvých piatich minútach skúšania boja s mečom si bol sám sebou nesmierne istý. Veď ten meč ovládal ako boh a to len po piatich minútach. Preto sa rozhodol, že cvičiť mu už netreba a večer ukáže tým zlodejom, čo im vykradli dom*. . .

Večer: *Hiro sa psychicky pripravil a pomaly začal kým sa všetci zlodeji, dokopy ich bolo 21 nedostali do kruhu. Potom medzi nich skočil a v priebehu jednej sekundy ležali všetci mŕtvi.*